Wednesday 29 January 2014

Hadiah Untukmu

Dua hari lagi majlis perkahwinan kawan saya. Nadia namanya. Orangnya tinggi lampai dan berkulit cerah. Saya mengenalinya semasa sama-sama mengulang kaji pelajaran di perpustakaan. Walaupun kami berlainan kos, tidak menjadi masalah ketika itu untuk duduk sama menelaah subjek yang berlainan. Kebetulan pula, kami sama-sama menetap di Sungai Petani.

            Semalam, saya pergi ke Tesco untuk mencari hadiah perkahwinan. Tiada idea langsung untuk beri hadiah apa yang sesuai dan memberi manfaat yang panjang kepadanya. Jika diberi pinggan mangkuk yang berkaca pasti ramai yang memberinya. Melihat pada album gambar, tidak pula menarik perhatian saya.

            Akhirnya, saya singgah di kedai buku POPULAR. Nah, inilah hadiah yang saya maksudkan. Sesuai dan memberi manfaat berpanjangan. Lama juga saya membelek-belek buku yang sesuai dan baik di antara yang terbaik.

SENTUHAN ROHANI BUAT SUAMI ISTERI AGAR CINTA BERSEMI INDAH
Kesalahan dan kesilapan suami isteri yang sering terjadi tetapi terlepas pandang.

Tajuk buku yang sesuai pada perkiraan saya. Ianya merupakan hadiah istimewa buat suami isteri dan bakal pengantin.




Selamat menempuhi alam perkahwinan!

No comments:

Post a Comment